Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΜουσικήThe mysterious Bach: Η Τέχνη της Φούγκας

The mysterious Bach: Η Τέχνη της Φούγκας

Coidan-900Γεράσιμος Χοϊδάς, τσέμπαλο – Joris Lejeune, εκκλησιαστικό όργανο


Σάββατο 13 Απριλίου 2019,
Γερμανική Εκκλησία Του Χριστού
Σίνα 66, Αθήνα
Ώρα 20.30
Τιμές εισιτηρίων: 20 ευρώ / 13 ευρώ (μειωμένο: μαθητές, φοιτητές)

Δεκατέσσερις Φούγκες, Δεκατέσσερα χρόνια μετά. Ο τσεμπαλίστας Γεράσιμος Χοϊδάς, από τους σημαντικότερους Έλληνες ερμηνευτές του Μπαχ, και ο Βέλγος οργανίστας Joris Lejeune, ερμηνεύουν το μνημειώδες έργο του Μπαχ «Η Τέχνη της Φούγκας», BWV 1080.

Από τις ελάχιστες φορές που το συγκλονιστικό έργο παρουσιάζεται ολόκληρο και σε όργανα εποχής. Οι Χοϊδάς και Lejeune είχαν επιχειρήσει την πρώτη ανάγνωση ενώπιον του ελληνικού κοινού το 2005 σε μια κατάμεστη Γερμανική Εκκλησία, με ορθίους, πολύ κόσμο που δεν κατάφερε να βρει εισιτήριο και λαμπρές κριτικές στον τύπο.

Στις 13 Απριλίου 2019, δεκατέσσερα χρόνια μετά, στον ίδιο χώρο, οι δύο καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν ξανά τις δεκατέσσερις φούγκες και τους κανόνες που απαρτίζουν το έργο, με αφορμή τον αριθμό δεκατέσσερα, αγαπημένο του Μπαχ: είναι το άθροισμα των γραμμάτων του ονόματός του, και δεν έχανε ευκαιρία να χρησιμοποιεί τον αριθμό αυτό σαν ορόσημο στα έργα του. Στην Τέχνη της Φούγκας, ο Μπαχ αποθεώνει τη συνθετική τεχνική, κάνοντας πράγματα που φαντάζουν αδιανόητα, ενώ κατορθώνει και παραδίδει ένα εξαιρετικό μουσικό αποτέλεσμα, μια τεράστια παρακαταθήκη. Ο θάνατος του συνθέτη αφήνει το έργο ημιτελές: η ημιτελής φούγκα αρ.14 έχει ως θέμα την μουσική του υπογραφή: B-A-C-H, που είναι οι νότες σι ύφεση, λα, ντο, σι.
Οι δύο μουσικοί ερμηνεύουν σε όργανα εποχής: επιστρατεύονται το νεομπαρόκ εκκλησιαστικό όργανο της Γερμανικής εκκλησίας και δύο τσέμπαλα! Η συναυλία αυτή, συν τοις άλλοις, είναι τα επίσημα εγκαίνια του νέου γαλλοφλαμανδικού τσέμπαλου κατασκευής Andrea Restelli, του Γεράσιμου Χοϊδά το οποίο θα ακουστεί για πρώτη φορά στην Αθήνα.

The mysterious Bach: ένα συνεχιζόμενο project του Γεράσιμου Χοϊδά, που παρουσιάζει την πιο «σκοτεινή» πλευρά του μεγάλου συνθέτη.

Event FB: https://www.facebook.com/events/334397980754372/

Ο Joris Lejeune σπούδασε στο Lemmensinstitute (Λουβένη, Βέλγιο). Έλαβε Master στο εκκλησιαστικό όργανο και στο πιάνο μετά από σπουδές με τον Joris Verdin (όργανο), τον Alan Weiss και την Ewa Korniszewska (πιάνο). Έλαβε επίσης τον μεταπτυχιακό τίτλο Specialization στην τάξη του οργανίστα Reitze Smits.

Εδώ και χρόνια ασχολείται όλο και περισσότερο με την τέχνη των μεταγραφών για εκκλ. όργανο. Η σοβαρή ιστορική και πρακτική μελέτη αυτού του συναρπαστικού θέματος έχει οδηγήσει σε πολλές καινούργιες μεταγραφές για σόλο όργανο και μουσικής δωματίου που συχνά του ανατίθενται από μεγάλα διεθνή φεστιβάλ όπως "Voor de Wind" (Ολλανδία) και "Toulouse les Orgues" (Γαλλία).

Ο Joris Lejeune εμφανίζεται σε όλη την Ευρώπη παίζοντας όργανο, πιάνο ή αρμόνιουμ. Έχει ηχογραφήσει για εθνικά ραδιόφωνα και δίσκους, συμπεριλαμβανομένου ενός CD με δικές του μεταγραφές στο Orgelpark (Άμστερνταμ). Έχει επίσης ενεργό ρόλο στη μουσική δωματίου. Διακεκριμένοι συνεργάτες του είναι οι Alan Weiss (πιάνο), Sofia Pevenage (βιολί), Wannes Vanderhoeven (duo με αρμόνιουμ-πιάνο) και Γεράσιμος Χοϊδάς (τσέμπαλο).

Ο πιανίστας και τσεμπαλίστας Γεράσιμος Χοϊδάς έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους πιο πολύπλευρους Έλληνες ερμηνευτές πληκτροφόρων οργάνων. Μετά τις σπουδές του στο πιάνο (Δίπλωμα με Άριστα παμψηφεί και Α’ βραβείο) σπούδασε ανώτερα Θεωρητικά (Φούγκα) με τον Παναγιώτη Αδάμ, από τον οποίο και μυήθηκε στην παλαιά μουσική. Στο Βέλγιο σπούδασε τσέμπαλο και basso continuo με τους Kris Verhelst, Anne Galowich, Jos van Immerseel και εκκλησιαστικό όργανο με τους Lieven Strobbe και Joris Lejeune στο Lemmensinstituut και τη Βασιλική Μουσική Ακαδημία της Αμβέρσας. Ειδικεύθηκε στην ιστορικά τεκμηριωμένη ερμηνεία σε αυθεντικά όργανα εποχής μελετώντας στα πληκτροφόρα του Μουσείου Vleeshuis της Αμβέρσας και ασχολήθηκε με τη μελέτη του κλάβικορντ και του φορτεπιάνο.

Εμφανίζεται με όλα τα κορυφαία σχήματα της χώρας μας (Καμεράτα, Κρατική Ορχήστρα Αθήνας και Θεσσαλονίκης, Latinitas Nostra, Ex Silentio κα) σε πολυάριθμους χώρους (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Μουσείο Μπενάκη, Ίδρυμα Ι&Μ Θεοχαράκη, Παρνασσό, Αναγεννησιακό Φεστιβάλ Ρεθύμνου κα). Ο ίδιος διευθύνει το σύνολο μουσικής δωματίου Ensemble 1619, τη χορωδία παλαιάς μουσικής Corpus Minor και την ορχήστρα δωματίου Baroque Project Orchestra και εξερευνά γνωστό και λιγότερο γνωστό ρεπερτόριο της παλαιάς μουσικής.

Εκτός από το σύγχρονο πιάνο, ο Γεράσιμος Χοϊδάς εμφανίζεται με τα ιστορικά πληκτροφόρα όργανα της συλλογής του (Γερμανικό και Γαλλοφλαμανδικό τσέμπαλο, ρομαντικό φορτεπιάνο Pleyel) δίνοντας ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου με κορυφαίους μουσικούς και τραγουδιστές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Διδάσκει πιάνο, τσέμπαλο, μουσική δωματίου και ερμηνεία σε τραγουδιστές σε ωδεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Προσκαλείται τακτικά σε σεμινάρια και master classes σε όλη την Ελλάδα.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Ποια θεωρείτε ότι είναι η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των Ευρωπαίων πολιτών;

 
Σάββατο, 24 Αυγ. 2019 - 18:46:49
 

Newsletter

ΑρχικήΜουσικήThe mysterious Bach: Η Τέχνη της Φούγκας Top of Page