Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΖωγραφική| just a few drops of pink Coppertone

| just a few drops of pink Coppertone

kapez1-900Το FOUGARO παρουσιάζει στο Ναύπλιο την ατομική έκθεση ζωγραφικής της Στέλλας Καπεζάνου με τίτλο “just a few drops of pink Coppertone”, η οποία θα διαρκέσει έως την 1 Σεπτεμβρίου 2019.

Η Στέλλα Καπεζάνου, με καταγωγή από το Ναύπλιο, έχει διακριθεί πολλές φορές για τη ζωγραφική της τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα από ολόκληρη τη διαδρομή της ζωγράφου καθώς και ένα τρίπτυχο που δημιουργήθηκε ειδικά για την έκθεση στο FOUGARO.

Στο έργο της η Καπεζάνου παρουσιάζει έναν κόσμο γεμάτο χρώμα, κίνηση και ζωντάνια, ο οποίος όμως αντιμετωπίζεται με κριτική διάθεση, χιούμορ και μερικές φορές ειρωνεία. Οι εικόνες δομούνται προσεκτικά, με μια προσήλωση σχεδόν αρχιτεκτονική. Αν όμως σπάσεις το κέλυφος της επιφάνειας, ξεκινάς να καταλαβαίνεις ότι αυτό που βλέπεις μοιάζει αληθινό, αλλά τις περισσότερες φορές δεν είναι.
Όπως σημειώνεται από τον Art Director του FOUGARO, Αντώνη Ι. Κοντρογιάννη, στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση, «τα έργα συντίθενται πρώτα νοητικά, από έναν νου που σκέφτεται με εικόνες, οι οποίες ίσως να μην ταιριάζουν, αλλά πάντως συνδυάζονται με ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον momentum. Η μνήμη εδώ λειτουργεί σαν αποθετική δεξαμενή εικόνων, συμβόλων, συνηθειών και εμπειριών που ανασύρονται για να συμπλεύσουν. Μόνο έτσι γίνεται δυνατή η απόδοση παραλιών του Los Angeles με λουόμενους της Αρβανιτιάς, ή πορτοκαλεώνων της Αργολίδας με lifestyle πόζες άχρονων μοντέλων που μισοκλείνουν αισθησιακά τα μάτια. Δύσκολα δίπολα βρίσκουν μία ζωγραφική κοιτίδα επώασης. Στριφνές παραδοχές αναλύονται σε φόρμα και χρώμα. Συμβάσεις και δεδομένα εκρήγνυνται αφήνοντας σαν ίχνος ...just a few drops of pink Coppertone».
επιμέλεια έκθεσης
Αντώνης Ι. Κοντρογιάννης

Στέλλα Καπεζάνου
Η Στέλλα Καπεζάνου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με τιμητική υποτροφία από το ΙΚΥ για την πρώτη θέση στις εισαγωγικές εξετάσεις της ΑΣΚΤ.
Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Chelsea College of Arts του Λονδίνου, με την υποστήριξη της Motoroil Hellas, όπου της απονεμήθηκε η υποτροφία Frank Bowling. Στο Λονδίνο έχει βραβευθεί με το Clyde & Co Emerging Star Award, το Cass Art Prize 2018 και ήταν φιναλίστ για το Solo Show Award 2017, το Rise Art Prize 2018 and το ACS Studio Prize 2018.
Έχει παρουσιάσει τα έργα της στην Ελλάδα και το εξωτερικό και εργάζεται μεταξύ Λονδίνου και Ελλάδας.

Ώρες λειτουργίας θερινό ωράριο: Τρίτη έως Κυριακή 6 – 11μμ
Τηλέφωνο: 27520 47300 - 210 8070523
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Στέλλα Καπεζάνου,Just a few drops at pink Coopertone

Η Στέλλα Καπεζάνου[Αθήνα,Ελλάδα,12-3-1977]στο έργο της "Α bar at the Faena"[2017][Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις: 170 Χ 420 εκατοστά] είχε ως πρότυπό της το αριστούργημα του Εντουάρντ Μανέ[Παρίσι,Γαλλία,23-1-1832-Παρίσι,Γαλλία,30-4-1881]"Α bar at the Folie Bergere"[1992][Λάδι σε καμβά][Διαστάσεις: 96 χ 132 εκατοστά].Το τελευταίο θεωρείται ιδιαιτέρως σημαντικό έργο, γιατί ξεχωρίζει η δεσπόζουσα μορφή στο κέντρο του έργου από το χαρούμενο πλήθος. Μία εργαζόμενη στο μπαρ πρωταγωνιστεί, ενώ η επιτηδευμένη και πολυτελή της εμφάνιση δεν την εξαιρεί από την δυστυχία που αισθάνεται διαφοροποιώντας την από την οργιώδη ανεμελιά του πλήθους που αντικατοπτρίζεται στον πίνακα. Η τεχνική του ζωγράφου να τοποθετήσει σε πρώτο επίπεδο την εργαζόμενη στο μπαρ, ενώ στο δεύτερο επίπεδο αναδύεται μια γυναίκα και ένας άνδρας που ομιλούν κυριολεκτικώς[ή και μεταφορικώς πίσω από την πλάτη της]και στο τρίτο επίπεδο η ύπαρξη του κατόπτρου που αντανακλά το διαδραματισθέν συμβάν του παρόντος, συνδέει τις τρεις χρονικές βαθμίδες του μέλλοντος που ευρίσκεται έμπροσθεν του θεατού, του παρόντος που εκπροσωπεί η ίδια ενώπιον μας και του κατόπτρου που αντιπροσωπεύει το παρελθόν, αφού ευρίσκεται πίσω της σε ένα τρίπτυχο συνταύτισης. Το "τώρα" δύναται να αναφέρεται τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον. Η Καπεζάνου υπογραμμίζει στο εν λόγω έργο το φαντασιακό στοιχείο της τέχνης, αφού οραματίζεται ένα μπαρ στο ξενοδοχείο Φαένα του διάσημου εκατομμυριούχου Άλαν Φαένα[Μπουένος Άιρες,Αργεντινή,20-11-1963]που ευρίσκεται στο Μα΄ι΄άμι της Φλόριντας. Η ύπαρξη της τίγρης συσχετίζεται με τον πλούτο κατά την καλλιτέχνιδα, αφού πολλοί μεγιστάνες την έχουν ως οικιακό ζώο.Στο τρίπτυχο όμως κατά την γνώμη μου ελλοχεύει ένας απροσδιόριστος κίνδυνος για τους διασκεδάζοντες σε αυτό το ιδεατό μπαρ. Η τίγρης έχει ανοιχτό στόμα και μάτια στο δεξιό τμήμα του τριπτύχου, ενώ στο αριστερό δεν διαφαίνεται ολόκληρο το σώμα της και συνεπώς δεν γνωρίζουμε τις προθέσεις του εν λόγω ζώου. Οι επισκέπτες του μπαρ βρίσκονται υπό την σκέπη των ομπρέλων που συμβολίζουν την προστασία, ενώ δείχνουν αμέριμνοι για τον κίνδυνο που διατρέχουν. Η μπανάνα συμβολίζει το φαλλικό σύμβολο με την διάχυτη ερωτική ατμόσφαιρα που διαπνέει το έργο.

kapez2 900 kapez3 900 kapez4 900

Στο έργο "Underneath the orange tree, my honey and me["2019][Λάδι και ακρυλικό σε καμβά][Διαστάσεις:200 χ 540 εκατοστά]μας παρουσιάζει σε μορφή τριπτύχου μια ερωτική συντροφιά με ορατό πάντοτε το ερωτηματικό αν υπήρξε ποτέ με εικονιστικές και χρονικές ανακολουθίες, αφού στο δεξιό τμήμα του τριπτύχου εμφανίζεται ο άνδρας του μεσαίου τμήματος σε πιο ώριμη ηλικία ερειδόμενος σε έναν κίονα, ενώ η Καπεζάνου υπογραμμίζει τον άρρηκτο δεσμό αυτού του άνδρα με την ελληνική αρχαιότητα και παράδοση. Τα πορτοκάλια παντού πρωταγωνιστές σε αυτή την ιστορία είναι το διαπολιτιστικό στοιχείο που ενώνει την Καλιφόρνια με την Αργολίδα. Στο μεσαίο τμήμα η ημίγυμνη γυναίκα καβαλάει τον επισήμως ενδυόμενο άνδρα τονίζοντας την μητριαρχική επιβολή στο σώμα του. Τα συναισθήματα του άνδρα στον καναπέ είναι υποκριτικά ενδεχομένως λόγω της ύπαρξης του μουσιού. Ο άνδρας που κοιτάζει τον θεατή αποστασιοποιημένος κρατάει ένα ποτήρι κρασί που είναι άδειο οίνου, δηλαδή ερωτικής έκστασης για την κοπέλα.Το μουστάκι που έχει τον καθιστά το περισσότερο ειλικρινές πρόσωπο σε αυτή τη ιστορία. Στο έργο υπάρχει ερωτηματικό αν υπήρξε έρωτας μεταξύ αυτού του ερωτικού τριγώνου ή μόνον υποκρισία, ψεύδος και απάθεια. Η ύπαρξη πορτοκαλιών συνδέεται και με την έντονη γονιμότητα των τριών προσώπων σε σκέψεις και συναισθήματα.

Στο έργο "Happily ever after"[2017][Ακρυλικά σε καμβά][Διαστάσεις: 170 χ 130 εκατοστά] η Kαπεζάνου δανείζεται ένα σλόγκαν από τα παραμύθι ορμώμενη και μας εκθέτει ένα ζεύγος που μετά βίας αναγκάζεται να χαμογελάει, ενώ τα ενδύματά της διέπονται από άσπρες και μελανές ρίγες που μας υπενθυμίζουν ότι οι ανθρώπινες σχέσεις και ο γάμος μοιάζουν με φυλακή. Το σλόγκαν στο φόντο σε αντιστροφή έχει ληφθεί από το έργο του Κρίστοφερ Γουλ[Βοστώνη,ΕΠΑ,1955] "Apocalypse now"[1988][Διαστάσεις: 213.4 χ 192,9 εκατοστά]με το περίφημο σλόγκαν "Sell the house,sell the car,sell the kids" χρησιμοποιώντας την τεχνική της αρχαίας ελληνικής επιγραφικής με την συναίρεση των λέξεων σε ένα αδιάσπαστο σώμα. Τα μαύρα χρώματα των γραμμάτων δεσπόζουν στην επιφάνεια του λευκού καμβά του εν λόγω έργου, τουτέστιν ο λόγος κυριαρχεί έναντι του κενού.

Στο έργο "The girl in Miu Miu"[2017][Λάδι και ακρυλικό σε καμβά[[Διαστάσεις: 210 χ 270 εκατοστά]η καλλιτέχνης τονίζει την εκμετάλλευση των γυναικών με την ύπαρξη του τσαλακωμένου προσώπου της κοπέλας με το κίτρινο παλτό από δέρμα καμηλοπάρδαλης. Οι γυναίκες όπως και τα ζώα χρησιμοποιούνται από την κοινωνία για ιδίον όφελος, ενώ το αίτημα για ισότητα μεταξύ των δύο φύλων είναι περισσότερο από προφανές. Ο ηλικιωμένος άνδρας που παρουσιάζεται με άνθη στα χέρια ερωτοτροπεί με την εν λόγω κοπέλα, τονίζοντας πως ο έρωτας δεν κοιτάζει ηλικία αν και το μαύρο περίγραμμα τον διαφοροποιεί από την σύνθεση του έργου λόγω του ζητήματος του χρόνου ή της γυμνότητας που τον χαρακτηρίζει.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ/ΑΡΕΛΗΣ

http://www.arelis.gr

http://www.theaterinfo.gr

ΦΟΥΓΑΡΟ
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. www.fougaro.gr
+00 30 210-8070523
2752047300
Λεωφόρος Ασκληπιού 98,Ναύπλιο,21100

Διάρκεια έκθεσης:7.6.2019-1.9.2019
Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη-Κυριακή 18.00-23.00

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ελευθέριος Άρελης

Ελευθέριος Άρελης

O Ελευθέριος Άρελης [ή κατά κόσμον Ελευθέριος Παπαδόπουλος] γεννήθηκε στην Αθήνα στις 30 Ιουλίου 1979. Σπούδασε φιλοσοφία [1998-2003] και ιστορία- αρχαιολογία [2005-2013] στην Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Εργάστηκε ως πολιτιστικός διαχειριστής και επιμελητής εικαστικών εκθέσεων στον δήμο Χολαργού. Δοκίμιά του για την μοντέρνα ελληνική, ευρωπαϊκή και αμ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Ποια θεωρείτε ότι είναι η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των Ευρωπαίων πολιτών;

 
Τετάρτη, 21 Αυγ. 2019 - 01:35:38
 

Newsletter

ΑρχικήΖωγραφική| just a few drops of pink Coppertone Top of Page