Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

Vernissage

barozzi-900Η παρούσα έκθεση θα λάβει χώρα στον πολυχώρο - art gallery Barozzi, στη Νάξο! Το εκθεσιακό έργο συνδέεται άρρηκτα με τις επιρροές του εικαστικού , ο οποίος αποστρέφεται την πιστή αποτύπωση της πραγματικότητας.

Αντιθέτως , αναπαριστά αυτόματα και συνειρμικά τις σκέψεις και ανησυχίες του. Οι μορφές και φιγούρες λειτουργούν ως σύμβολα που μεταδίδουν αισθήματα αγωνίας , αλλά και προθέσεις αγωνιστικής δράσης . Ωστόσο, δεν προτείνει λύσεις. Στηλιτεύει τα κοινωνικοπολιτικά δρώμενα και την απουσία οικολογικής ευαισθησίας. Σ'αυτήν ανάγεται η αλλαγή της εικόνας των σύγχρονων μεγαλουπόλεων , οι οποίες στερούνται, πλέον, της πρότερής τους αίγλης . Επίσης , αποτυπώνει μία κοινωνία μαζικής κουλτούρας που υπερκαταναλώνει βιομηχανικά προϊόντα. Απουσιάζει η ελπίδα για το σύγχρονο κόσμο και το μέλλον του. Η διαβρωτική δύναμη του καταναλωτισμού έχει καταστήσει τη σύγχρονη Αθήνα αγνώριστη. Εμφανίζει σαρκαστική διάθεση απέναντι στα κακώς κείμενα και τις διαβρωτικές τάσεις του σύγχρονου ανθρώπου. Το αξιοπρόσεκτο είναι ότι ο δημιουργός πραγματοποιεί συγκερασμό ανάμεσα στη σύγχρονη πραγματικότητα με πρότερες ιστορικές περιόδους , αρχέγονες λατρείες , αλλά και μυστηριακές , μυστικιστικές τελετές που συνδέονται με πανάρχαια δρώμενα και αλλοτινούς πολιτισμούς.

Λίγα λόγια για το δημιουργό Παντελή Δημητρίου...

Ο ζωγράφος και πλάστης Π.Δημητρίου φοίτησε στην Accademia di belle arti στη Φλωρεντία (1976-1980). Έζησε για 6 χρόνια στην Αγγλία , όπου ήρθε σε επαφή με την ποπ-αρτ , η οποία άσκησε καθοριστική επιρροή στην αποτύπωση των σκέψεων και συναιθημάτων του . Στο ενεργητικό του περιλαμβάνονται ατομικές και ομαδικές εκθέσεις , καθώς ο ίδιος αποτελεί ιδρυτικό μέλος της ομάδας “πολυεργαστήρι” που δραστηριοποιείται στο δήμο Θεσσαλονίκης. Το 1984 συμμετέχει σε ατομική έκθεση στο Old profanity , αλλά συμμετέχει και σε ομαδικές εκθέσεις που οργανώνει το the royal west of England Academy of arts και το Bath artists association, του οποίου αποτελεί μέλος . Το 1988 συμμετέχει στην ομαδική έκθεση Ωδή στο θέρος σε συνεργασία με τη γκαλερί F . Το 1989 οργανώνει την ατομική έκθεση στη γκαλερί Πλειάδες στην Αθήνα και το 1990 συμμετέχει στην ομαδική έκθεση 25 σύγχρονες εικαστικές ερμηνείες -Παραμύθι που λαμβάνει χώρα στην ίδια γκαλερί. Σημαντική κρίνεται η παρουσία του στην επιμέλεια των κουστουμιών σε παράσταση αρχαίου δράματος στο αρχαίο θέατρο-μαντείο της Δωδώνης το 2016 . Τέλος , αντιπολεμική σύνθεσή του κοσμεί το διαχωριστικό τείχος της Λευκωσίας. Το έργο του διαπερνούν μηνύματα ευαισθητοποίησης και ενεργοποίησης του σύγχρονου ανθρώπου με σκοπό να απεγκλωβιστεί από τα δεσμά του μαζικού τρόπου ζωής και της εγωκεντρικής νοοτροπίας. Φανερά επηρεασμένος από τα ρεύματα του νεοεξπρεσιονισμού και του σουρεαλισμού εξωτερικεύει τους προβληματισμούς , τις ανησυχίες του , αλλά και τις θέσεις του αναφορικά με το σύγχρονο μοντέλο ζωής .

Λίγα λόγια για την τεχνοτροπία του δημιουργού...

Ο κος Δημητρίου είναι φανερά επηρεασμένος από τα ρεύματα του νεοεξπρεσιονισμού και σουρεαλισμού. Το μεν πρώτο συνδέεται με την αδιαφορία για την πιστή αναπαράσταση της πραγματικότητας , ενώ το δεύτερο με την αυθόρμητη , πηγαία και αυθεντική λειτουργία τηυς σκέψης . Οι εικόνες που προσφέρει στο θεατή διακρίνονται για το τολμηρό τους ύφος , την υπερβολή στην αποτύπωση των προσώπων όσον αφορά τις μορφές , αλλά και όσον αφορά τα χρώματα. Οι μορφές αποδίδονται σχεδόν με τρόπο σαρκαστικό και σατιρικό. Μ'αυτόν τον τρόπο καυτηριάζεται η κουλτούρα του σήμερα και ο συνακόλουθος ηθικός ξεπεσμός. Όσον αφορά τα χρώματα , αυτά είναι έντονα και αφύσικα. Οι καταστάσεις , οι συνθήκες και τα πρόσωπα συμφύρονται με έναν αξιοπερίεργο τρόπο λειτουργώντας , τελικά , ως μία πολυπαραγοντική σύνθεση , στην οποία οι φιγούρες δεν παρατίθενται , αλλά “αναμειγνύονται” σε ένα σύνολο που δημιουργεί την αίσθηση του κολάζ. Μία μορφή λαμβάνει ρόλο κεντρικό και πρωταγωνιστεί και οι υπόλοιπες συμπληρώνουν την εικόνα λαμβάνοντας μέρος στα δρώμενα. Τα πρόσωπα προωθούνται ως προϊόντα μαζικής κουλτούρας, που δεν προτείνουν λύσεις.Απλά συμπληρώνουν το τελικό αποτέλεσμα. Έκδηλη , συνεπώς , κρίνεται η επιρροή απ'το καλλιτεχνικό κίνημα της ποπ αρτ ( γεννήθηκε στο Λονδίνο τη δεκαετία του '50) , η οποία συνδέεται με την προώθηση της διαφήμισης , του κόμικ , των διασήμων και αστέρων της εποχής και γενικότερα με τη λαϊκή κουλτούρα που βρίσκει απήχηση στο ευρύ κοινό. Η σάτιρα , το κόμικ , ο αυθορμητισμός , η απόρριψη του παραδοσιακού , του συμβατικού , του φυσιολογικου και αναμενόμενου - θα λέγαμε -βρίσκουν γόνιμο έδαφος στο έργο του κυρίου Δημητρίου. Ο καλλιτέχνης επιθυμεί να αφηγηθεί μια ιστορία , να σατιρίσει , να μεταδώσει μηνύματα . Οι προθέσεις του στοιχειοθετούνται σε ένα κάδρο που εντυπωσιάζει με την τόλμη , το πρωτοποριακό στοιχείο , αλλά και το ηθικό , κοινωνικό και διαχρονικό υπόβαθρο που επιφυλάσσει.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Ποια θεωρείτε ότι είναι η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των Ευρωπαίων πολιτών;

 
Σάββατο, 20 Ιουλ. 2019 - 16:21:34
 

Newsletter

ΑρχικήΖωγραφικήVernissage Top of Page