Independent

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

ΑρχικήΕκθέσειςΑνατομία πολιτικής μελαγχολίας-Ωδείο Αθηνών

Ανατομία πολιτικής μελαγχολίας-Ωδείο Αθηνών

Chang-900Ο Μπραμ Βαν Μεερβέλντε[Αμβέρσα,Βέλγιο,1991]στο έργο "Ζ.Τ"[2016][σχέδιο, μελάνι σε χαρτί][Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Τransit, Belgium,Μechelen]παρουσιάζει τρία σχέδια από τα οποία το πρώτο έχει ένα κρεβάτι με ελληνική σημαία που ξεχωρίζει ψηλά στον ουρανό.

Στο δεύτερο σχέδιο ξεχωρίζουν πολλές κλίνες όταν ερείδονται η μία στην άλλη και φτάνουν αρκετά ψηλά αλλά ξεχωρίζει πάλι η μία. Επιπλέον στο τρίτο σχέδιο παρουσιάζεται ένα κομφούζιο από τις κλίνες στις οποίες δεν διαφαίνεται το εθνικό σύμβολο, αφού είναι μπερδεμένες´ μα και πάλι ξεχωρίζει η μία.

Ο Τομ Μολλόυ [Ιρλανδία,1964] στο έργο του "Candidate"[2012][42 έγχρωμες φωτογραφίες]παρουσιάζει την Mαρίν Λε Πέν[Νειγύ-συρ-Σεν,Γαλλία,5-8-1968],αρχηγό του Εθνικού Μετώπου ως Αδόλφο Χίτλερ[Μπραουνάου, Αυστρία, 20-4-1889-Βερολίνο, Γερμανία,30-4-1945] παρουσιάζοντάς την ως γνήσια συνεχίστρια του έργου του, ενώ την διακωμωδεί παρουσιάζοντας την ως διαγεγραμμένη, κατεστραμμένη, σβησμένη, μουντζουρωμένη απορρίπτοντας το πολιτικό μοντέλο που προτείνει για την Γαλλία και την Ευρώπη γενικότερα.

Στο βίντεο "Μότο"[2016][Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Λόρα Ρέυνολντς, Τέξας]πραγματεύεται έννοιες όπως η ελευθερία, η ισότητα και η αδελφοσύνη που είναι επιταγές της Γαλλικής Επανάστασης και ιδεώδη της αμερικανικής κοινωνίας όπως η εργασία, η οικογένεια και η πατρίδα. Ο καλλιτέχνης αναμειγνύει τα συνθήματα με έναν μαγικό τρόπο επανατοποθετώντας τις αξίες με διαφορετική σειρά, υπογραμμίζοντας τόσο τις διαφορετικές θεωρήσεις της αμερικανικής με την γαλλική κοινωνία σχετικώς με το αξιακό σύστημα ιδεών που υιοθετούν όσο και τις διαφορετικές προτεραιότητες που θέτει ο σύγχρονος άνθρωπος στην βιοθεωρία και στον τρόπο αντίληψης των πραγμάτων. Επίσης τον απασχολεί ποια από αυτές τις αξίες έπεται της άλλης και ποιες ανήκουν στην ίδια εξίσωση.

Η Σάρα Σετζίν Τσαν [Σαρα Βαν Ντερ Χάιντε][Μπουσάμ, Νότιος Κορέα,1977] στο έργο "Βρυξέλλες"[2016-2017] [Μονοκάναλη πειραματική ταινία, έγχρωμη με ήχο][Διάρκεια: 33 λεπτά][Ευχαριστίες Αfk,Mondrian fonds] παρουσιάζει κομμένους κορμούς που συμβολίζουν την κατάσταση ορφάνιας της και την αντιεξουσιαστική της συμπεριφορά. Επιπλέον το τρένο συμβολίζει την ταχύτητα στην πορεία της ζωής της και την κανονικότητα αυτής.Η στάθμευση των αυτοκινήτων στο ισόγειο συμβολίζει την ανύπαρκτη κινητικότητα στην γη. Επιπροσθέτως η κατασκήνωση των Ρομά και των Σύριων προσφύγων στο υπόγειο της σιδηροδρομικής γραμμής εκπροσωπεί την υποβάθμιση της ζωής τους και πως ανώτερες δυνάμεις καθορίζουν την μοίρα τους. Συν τοις άλλοις μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Μάαλμπεκ και στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών στις 22-3-2016 η ζωή συνεχίζεται αδιατάρακτη, ενώ τα παιδιά παίζουν ποδόσφαιρο. Αυτό ως γεγονός συμβολίζει την αθωότητα η οποία είναι παιγνιώδης με τον κόσμο που η μπάλα εκπροσωπεί. Ακόμη το μωρό που γεννήθηκε μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις έχει αφομοιώσει στην ψυχή του τις ιδιότητες και τα γνωρίσματα εκείνης της χρονικής στιγμής. Το πράσινο γρασίδι συμβολίζει την ευημερία της γης. Επίσης η καλλιτέχνης τονίζει με έμφαση την σημασία υιοθεσίας των παιδιών από τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια. Τέλος η γάτα σύμβολο της πονηρίας και του διαβόλου τρέφεται από τα αγαθά της γης στην αυλή της καλλιτέχνιδος, ενώ είναι άγνωστο από πού προήλθε και πιάνει ένα πουλί που συμβολίζει το πνεύμα ενός αγγέλου.
Την επιμέλεια της έκθεσης έχει κάνει η Κατερίνα Γρέγου.

Ωδείο Αθηνών
Βασιλέως Γεωργίου Β 17-19 & Ρηγίλλης, Αθήνα, +30 210 7240673
Διάρκεια έκθεσης: 27 Φεβρουαρίου 2019-13 Απριλίου 2019
Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή 12.00-19.00
Παρασκευή: 12.00-22.00

Σε συνεργασία με το Schwarz Foundation
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
www.schwarzfoundation.com

Σχετικά με τον Αρθρογράφο

Ελευθέριος Άρελης

Ελευθέριος Άρελης

O Ελευθέριος Άρελης [ή κατά κόσμον Ελευθέριος Παπαδόπουλος] γεννήθηκε στην Αθήνα στις 30 Ιουλίου 1979. Σπούδασε φιλοσοφία [1998-2003] και ιστορία- αρχαιολογία [2005-2013] στην Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Εργάστηκε ως πολιτιστικός διαχειριστής και επιμελητής εικαστικών εκθέσεων στον δήμο Χολαργού. Δοκίμιά του για την μοντέρνα ελληνική, ευρωπαϊκή και αμ...

Περισσότερα Άρθρα από τον ίδιο Αρθρογράφο

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Δημοσκόπηση

Ένας κόσμος χωρίς πυρηνικά όπλα είναι:

 

Ημερολόγιο Άρθρων

Οκτώβριος 2019
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
Δευτέρα, 14 Οκτ. 2019 - 01:18:54
 

Newsletter

ΑρχικήΕκθέσειςΑνατομία πολιτικής μελαγχολίας-Ωδείο Αθηνών Top of Page